Семінар вчителів фізики та математики — Новгород-Сіверський ліцей №1

Минулого четверга 04. 02 2016 у нашій гімназії було проведено міський семінар вчителів фізики та математики «Створення умов для розвитку інтелектуальних здібностей учнів у процесі вивчення фізики та математики»

Якщо сучасне суспільство не буде мати людей, здатних реагувати на найменші зміни в суспільному розвитку, ми можемо загинути, і це буде та ціна, яку ми всі заплатимо за відсутність креативності. К. Роджерс

Виряджаючи дитину до школи, кожна мати вірить у те, що справжній учитель побачить у її дитині щось таке, чого не бачить вона, буде розвивати помічені здібності В.О.Сухомлинський

Гармонійне поєднання характеристик інтелекту і креативності зумовлює становлення самодостатньої особистості. 

Під час роботи з дітьми важливо розвивати не лише інтелект, але й творчі здібності, і, навпаки, під час розвитку творчих здібностей не слід забувати про інтелект. Адже коли високий інтелект поєднується з високим рівнем креативності, творча людина частіше добре адаптована до середовища, активна, емоційно врівноважена, незалежна і т.п. А при поєднанні креативності з невисоким інтелектом бачимо невротичну тривожну людину з поганою адаптованістю до вимог соціального оточення і важкою долею.

Виступ вчителя фізики Бельдяги О.І.

Проектна діяльність учнів 7-х класів.

Виступ вчителя математики  Іванової І.М.

Психологічні аспекти розвитку інтелектуальних здібностей учнів

Виступ вчителя математики Дворської О.В

Розвиток інтелектуальних та творчих здібностей учнів на уроках математики

Виступ вчителя математики  Сови Л.В.

Використання навчальної віртуальної платформи Миксике

Виступ вчителя математики  Ворушило О.П.

Майстер-клас. У всьому математика жива.

 

Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей. Апоради для вчителів від учасників семінару.

  1. Слухайте уважно думки учнів і оцінюйте їх одразу, наголошуючи на їх оригінальності, важливості тощо.
  2. Підтримуйте інтерес дітей до нового.
  3. Заохочуйте оперування предметами, матеріалами, ідеями. Нехай дитина практично розв'язує  дослідницькі завдання.
  4. Учіть дітей до систематичного самооцінювання кожної думки. Ніколи не відкидайте її!
  5. Виробляйте у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок.
  6. Не вимагайте запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього розв'язання там, де є багатоваріантні способи.
  7. Культивуйте творчу атмосферу — учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає, визнає, приймає їх та використовує.
  8. На заняттях чітко контролюйте досягнуті результати та пропонуйте завдання підвищеної  складності, створюйте ситуації самоаналізу, самооцінювання, самопізнання.
  9. Залучайте до роботи з розроблення і впровадження власних творчих задумів та ініціатив,  створюйте ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення.
  10. Використовуйте творчу діяльність вихованців, проводячи різні види масових заходів, відкритих і та семінарських занять, свят.
  11. Під час опрацювання програмового матеріалу залучайте до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюйте розвивальні ситуації.
  12. Активно залучайте до участі в районних, обласних, Усеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках.
  13. Відзначайте досягнення вихованців, підтримуйте та стимулюйте активність, ініціативу, пошук, і
  14. Пам'ятайте, що учень — «...це не посуд, який потрібно наповнити, а факел, який необхідно запалити».                                                                   (К.Ушинський).