Практичне заняття №5
Тема. Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів,
меридіанів, півкуль. Мета: повторення та
систематизація знань про способи зображення Землі; поглиблення та
систематизація знань про форму й розміри Землі; формування знань про градусну
сітку, меридіани та паралелі; розвиток первинних практичних навичок знаходження
меридіанів і паралелей на глобусі та карті, характеристики їх особливостей.
І. Заповнити
таблицю
Заповнення таблиці.
Питання
|
Меридіани
|
Паралелі
|
1. Визначення
|
||
2. Форма на глобусі
|
Півкола
|
Кола
|
3. Форма на карті
|
||
4. Вказує напрямок
|
||
5. Протяжність
|
У градусах — 180°;
у кілометрах — ≈20 тис. км;
1° ≈ 111 км
|
У градусах —
360°;
у кілометрах
— різна;
екватор — ≈
40 тис. км;
довжина дуги
1° — різна, зменшується від екватора (1° ≈ 111 км) у бік полюсів
|
ІІ.Замалювати
малюнок
ІІІ. Записати висновок.
Практичне
заняття 6
Тема.
Знаходження на карті та глобусі материків і океанів; географічних об’єктів.
Мета: навчитися
користуватися картою для знаходження материків, океанів, географічних об’єктів ( рівнин,
гір, морів, озер, річок)
Завдання
1.
Знайдіть на карті півкуль материки,
океани.
2.
Запишіть назви материків і океанів:
Материки ________________________
Океани __________________________
3.
На карті знайдіть гори, рівнини, моря,
озера, річки. Якими кольорами їх позначено:
Гори ___________________
Рівнини ________________
Моря ___________________
Озера ____________________
Річки ____________________
Висновок :