Новгород-Сіверька гімназія №1 ім. Б.Майстренка
Новгород-Сіверька гімназія №1 ім. Б.Майстренка Новгород-сіверської міської ради Чернігівської області
logo1
logo2
Menu

Загальні положення:

ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор  В.П.Мокрякова

ПОЛОЖЕННЯ
про методичне об'єднання вчителів-предметників
Загальні положення:

  • Методичне об'єднання – структурний підрозділ внутрішньої системи управління навчально-виховним процесом, який координує методичну, організаційну роботу вчителів одного або кількох близьких за змістом предметів.
  •  
  • Методичне об'єднання вчителів здійснює навчально-методичне забезпечення середньої освіти та позакласну діяльність з предмету, організовує вдосконалення відповідної фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників навчального закладу згідно з рівнями, визначеними законодавством.

Структура та функції методичного об'єднання:

  • Структура методичного об'єднання включає всіх вчителів навчального закладу за галузями знань державного компонента освіти.
  •  
  • МО може організовувати свою роботу за наявності 3-х та більше учасників.
  •  
  • Підрозділами методичного об'єднання є творчі групи вчителів. 
  •  
  • Керує методичним об'єднанням голова методичного об'єднання вчителів, яка (який) обирається терміном на два роки на загальних зборах методичного об'єднання з відповідної галузі знань із числа педагогічних працівників навчального закладу із відповідною фаховою освітою, яким за результатами атестації встановлена перша або вища кваліфікаційна категорія 
  •  
  • Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора, який курує відповідний предмет або цикл. 
  •  
  • Зміст і напрямки роботи методичного об'єднання вчителів. 
  •  
  • Зміст роботи методичного об'єднання включає такі напрямки діяльності:
  •  
  • Розробка, апробація та впровадження новітніх освітніх технологій та систем, перспективного педагогічного досвіду, поліпшення на цій основі організації методичної роботи в навчальному закладі.
  •  
  • Аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу педагогічними кадрами.
  •  
  • Навчально-методичне консультування педагогічних кадрів навчального закладу.
  •  
  • Організація безперервного удосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних кадрів.
  •  
  • Обговорення питань з методики викладання предмета, принципових питань програми Міністерства освіти, розглядання календарно-тематичних планів.
  •  
  • Надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності.
  •  
  • Забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів, виконання нормативних вимог до навчання та виховання учнів.
  •  
  • Підготовка та проведення олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів юних науковців тощо.
  •  
  • Проведення системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, вивчення і узагальнення їхнього перспективного педагогічного досвіду та його впровадження, залучення кращих із них до конкурсів професійної майстерності, навчально-методичної та науково-дослідницької роботи.
  •  
  • Голова шкільного методичного об’єднання вчителів:
  •  
  • Планує роботу методичного об’єднання на поточний навчальний рік.
  •  
  • Розподіляє методичні теми педагогічних працівників на поточний навчальний рік та організовує педагогічні читання на засіданнях методичного об’єднання.
  •  
  • Визначає функціональні обов’язки і ступінь відповідальності членів методичного об’єднання за їх виконання.
  •  
  • Відповідає за ведення документації шкільного методичного об’єднання (плани роботи, протоколи засідань, тексти виступів, розробки уроків, зразки наочності тощо).
  •  
  • Відвідує наради голів методичних об’єднань вчителів відповідної галузі знань.
  •  
  • Складає графік проведення методичних заходів з педагогічними працівниками. 
  •  
  • Вивчає та аналізує роботу шкільного методичного об’єднання, складає списки необхідної науково-методичної літератури, технічних засобів навчання;
  •  
  • Створює банк даних (картотеку) педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій, знайомить з ними членів методичного об’єднання.
  •  
  • Створює аудіо та відеотеку кращих освітянських доробок методичного об’єднання школи.
  •  
  • Збирає зразки кращих творчих робіт, виконаних учнями навчального закладу.
  •  
  • Організовує пошукові дослідження в галузі розробки та впровадження методики, технологій навчання і виховання.
  •  
  • Спрямовує свою роботу на виявлення, апробацію та впровадження в практику навчального закладу перспективного педагогічного досвіду, новинок навчально-методичної літератури, новітніх освітніх технологій та досягнень сучасної науки.
  •  
  • Готує навчальні матеріали та проводить І (шкільний) етап олімпіад з базових дисциплін.
  •  
  • Підводить підсумки та готує відповідні заявки на участь команди школи у подальших етапах олімпіад з базових дисциплін.
  •  
  • Організовує роботу вчителів у підготовці команди ліцею у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін та конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт МАН.
  •  
  • Разом з заступником директора з навчально-методичної роботи готує навчальні матеріали для проведення зрізів знань за річним робочим планом навчального закладу.
  •  
  • Разом з заступником директора з навчально-виховної роботи складає план проведення предметного тижня, призначає відповідальних та слідкує за його виконанням.
  •  
  • Звітує про роботу методичного об’єднання на педагогічній раді ліцею.
  •  
  • Обов’язки вчителів членів МО
  •  
  • Кожен вчитель – член МО повинен:
  •  
  • постійно підвищувати професійний рівень,педагогічну майстерность; 
  •  
  • мати особисту програму професійної самоосвіти; 
  •  
  • брати активну участь в розробці відкритих заходів;
  •  
  • брати участь в роботі засідань МО, практичних семінарах і т.д.
  •  
  • Кожному учаснику МО необхідно знати 
  •  
  • тенденції розвитку методики викладання предмета, 
  •  
  • «Закон про освіту», 
  •  
  • нормативні документи, 
  •  
  • методичні вимоги до категорій;
  •  
  • володіти основами самоаналізу педагогічної діяльності.
  •  
  • Права вчителів членів МО
  •  
  • Звертатися до адміністрації з проханням про відрядження на курси, семінари, тренінги з питань підвищення фахової та професійної майстерності.
  •  
  • Висувати пропозиції щодо поліпшення організації НВП в навчальному закладі.
  •  
  • Вносити пропозиції щодо організації та змісту атестації вчителів.
  •  
  • Документація МО.
  •  
  • Положення про МО.
  •  
  • Аналіз роботи за попередній рік.
  •  
  • План роботи на рік.
  •  
  • Протоколи засідань( друковані).
  •  
  • Банк даних про вчителів:якісний та кількісний склад.
  •  
  • Інструктивно-методичні документи.
  •  
  • Методична база доробків учителів МО.
  •  
  • Керівництво діяльністю МО
  •  
  • Керівництво діяльністю МО здійснює заступник директора з НР.