Новгород-Сіверька гімназія №1 ім. Б.Майстренка
Новгород-Сіверька гімназія №1 ім. Б.Майстренка Новгород-сіверської міської ради Чернігівської області
logo1
logo2
Menu

Про запобігання поширенню анонімних повідомлень терористичного характеру

 Районна військова адміністрація інформує, що відповідно до листа Управління Служби безпеки України в Чернігівській області від 11 вересня 2023 року №745/3/2-1157 “Щодо запобігання поширенню анонімних повідомлень терористичного характеру” з початку поточного року на території Чернігівської області спостерігається загострення суспілно-політичної обстановки, обумовлене істотним зростанням інтенсивності надходження на адресу закладів освіти області анонімних повідомлень, що містять ознаки терористичного характеру та інформацію щодо можливого замінування.

Вказані протиправні діяння спрямовані на дестабілізацію обстановки та поширення панічних настроїв серед населення регіону. Такі дії провокують відволікання сил та засобів правоохоронних органів на хибні об”єкти, що може сприяти залишенню поза увагою передумов до реальних загроз.

Зважаючи на вищевикладене, наголошуємо на необхідності контролю батьками діяльності їх дітей у мережі “Інтернет” та передбачену Кримінальним кодексом України персональну відповідальність за вчинення даних правопорушень, в тому числі які вчинені неповнолітніми особами.

 

Лист Міністерства освіти і науки України від 10.11.2022 року "Щодо захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства"

Директорат дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України звертає увагу педагогічної спільноти щодо приєднання до відзначення 18 листопада – Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства. Сексуальне насильство над дітьми – прихована проблема, точну кількість потерпілих установити надзвичайно складно. За оціночними даними Ради Європи, кожна п’ята дитина страждає від різних форм сексуального насильства. Сексуальне насильство є болючою темою й у мирний час, проте під час війни проблема загострюється. З кожною звісткою про звільнені території, на жаль, стає відомо про нові випадки сексуального насильства російських окупантів над українками та українцями. Під час війни поширені різні форми сексуального насильства, кожна з яких є воєнним злочином: зґвалтування, погрози зґвалтування, каліцтво статевих органів, примусова проституція, примус дивитися на сексуальну наругу, сексуальне рабство, примусова вагітність, примусовий аборт, примусове оголення тощо. Звичні механізми отримання допомоги під час війни недоступні. Наприклад, на територіях, де тривають активні бойові дії чи які перебувають в окупації, люди зазвичай фізично не можуть звернутися в лікарню, поліцію, прокуратуру, до правозахисника чи психолога. Ускладнює проблему й те, що в українському суспільстві тема сексуального насильства була і лишається табуйованою. Навіть в мирні часи постраждалі рідко повідомляють про випадки сексуального насильства і рідко звертаються за допомогою. Стигматизація, осуд, недовіра, страх, відсутність підтримки – часто стримують від повідомлення про злочин. Завданнями проведення заходів до Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства є: - підвищення обізнаності громадськості щодо проблеми сексуального насильства над дітьми, виявлення випадків насильства, їх попередження та допомоги дітям, які постраждали від сексуального насильства; - сприяння відкритій дискусії про захист дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства; - недопущення стигматизації жертв і надання їм допомоги. На сайті Міністерства освіти і науки України розміщені актуальні матеріали, відео та анімації для батьків, учителів та дітей щодо запобігання сексуальному насильству. Ресурс доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/pozashkilna/bezpeka/1.pdf https://mon.gov.ua/ua/news/aktualni-materiali-shodo-psihologichnoyipidtrimki-ta-zahistu-ditej-vid-seksualnogo-nasilstva-v-interneti 

Відеокурс для батьків "Навчіть дитину захищатися"

 

 

Мультфільм "Розкажи дорослому, якому ти довіряєш"

Відеолекція "Сексуальне насильство над дітьми: форми та ознаки"

Дізнайтесь, як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних Інтернет-спілок, сексуального насильства:
Серіал для батьків «Безпека дітей в Інтернеті»

Безпечне освітнє середовище та формування поведінки дітей в Інтернеті

 

 

 

Профорієнтація

ПЛАН  ЗАХОДІВ

щодо створення безпечного освітнього середовища на 2024-2025 н.р.

Назва заходів

Термін виконання

Відповідальний

1.     

Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій

Постійно

ЗДВР ,

психологічна служба, вчителі історії та правознавства,

класні керівники

2.     

Проведення місячника «Правового виховання» та декади правових знань

Щорічно,

жовтень 2024

ЗДВР

класні керівники,

вчителі історії та правознавства

3.     

Проводити обстеження житло-побутових умов проживання дітей, які потребують підвищеної уваги, сімей, що опинилися у складних сімейних обставинах

Протягом року

Психологічна служба,

класні керівники

4.     

Проведення годин спілкування , просвітницькі заходи у рамках правопросвітницького проєкту Міністерства юстиції «Я маю право».

Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

18.10-22.10. 2024 

ЗДВР психологічна служба,

класні керівники

5.     

Організація змістовного дозвілля учнівської молоді у позаурочний час, проведення  культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей

Протягом року

ЗДВР класні керівники

6.     

Проводити моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності

Постійно

Психологічна служба

7.     

Довести до відома всіх класних керівників наказ МОН України № 844 від 25.12.2006   «Попередження насильства в сім’ї», Комплексний міжвідомчий план заходів із питань координації дій щодо попередження насильства в сім’ї.

вересень 2024

ЗДВР

8.     

Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.

протягом року

Директор  

9.     

Під час проведення рейду «Учитель і родина» з’ясувати умови проживання та виховання (категорійних) дітей в родинах з метою виявлення не благодійних сімей та недопущення фізичного, психічного, сексуального і економічного насильства над дітьми.

За потребою

Соціальний педагог

Класні керівники

10.  

В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам

Постійно

Директор  

11.  

Розробити та провести цикл заходів щодо вивчення та популяризації серед учнів та батьків конвенції ООН про права дитини

Листопад 2024

вчитель правознавства

12.  

Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей

Постійно

Класні керівники

13.  

Проводити соціально-психологічні дослідження серед учнів закладу з метою вивчення проблем підліткового насильства та розробити рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх

Протягом року

Практичний психолог

14.  

Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї.

Постійно

ЗДВР 

Вчитель

правознавства

15.  

При необхідності надавати постраждалим від насильства в сім’ї соціально-педагогічні, інформаційні послуги

Постійно

Соціальний педагог

16.  

Надавати практичну допомогу у проведенні виховних годин, тренінгів в класних колективах школи з питань попередження домашнього насильства

Постійно

ЗДВР

17.  

Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї

Постійно

Соціальний педагог

Класні керівники

18.  

Провести з учнями бесіди, круглі столи на тему:

·        «Що робити, коли тебе ображають дорослі»;

·        «Насильство в сім’ї та як його уникнути»

Протягом року

Вчителі права

Класні керівники

19.  

Загальношкільна батьківська конференція на тему: «Взаємодія сім’ї і школи – запорука успішного навчання і виховання. Єдині вимоги у вихованні»

За планом

Директор

ЗДВР

20.  

Популяризувати заходи з питань  сім’ї, родинного виховання на сайті закладу

Постійно

ЗДВР Класні керівники

21.  

Розробка індивідуального плану психолого-педагогічного супроводу учнів «Групи ризику»

Жовтень 2024

Психологічна служба

22.  

Залучення спеціалістів різних фахів та служб для проведення профілактичної роботи серед молоді

Протягом року

ЗДВР

класні керівники

23.  

Проведення заходів до Дня боротьби зі СНІДом

Грудень 2024

Психологічна служба,

вчитель основ здоров’я

24.  

Всеукраїнський тиждень правознавства

Грудень 2024

ЗДВР

вчителі історії та правознавства, соціальний педагог

25.  

Активізація роботи батьківського всеобучу

Протягом року

ЗДВР

класні керівники

26.  

Активізація роботи психологічної служби на виявлення дітей, які потребують психологічної підтримки, надання їм відповідної фахової допомоги

Постійно

Директор

Психологічна служба

27.  

Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей з писань правової освіти та профілактики правопорушень

Постійно

ЗДВР

28.  

Організація контролю за відвідуванням учнями гімназії

Щодня

Соціальний педагог

29.  

Організувати в гімназії написання есе на тему «Як довіряти і бути вдячним іншим»

Грудень 2024

5-11 класи

Учителі української мови

30.  

Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»

Січень 2025 

5-11 класи

Психологічна служба

31.  

Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу»

Листопад 2024

ЗДВР керівник МО

32.  

Розмістити на інформаційному стенді ліцею номери телефону гарячої лінії протидії булінгу

Вересень 2024

ЗДВР

33.  

Провести загальношкільні батьківські збори батьків учнів 1-4, 5-7, 8-11 кл. на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою»

Вересень 2024

ЗДВР

Психологічна служба

34.  

Години відвертого спілкування за участю представників ювінальної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»

Протягом року

ЗДВР

Соціальний педагог

35.  

Заняття шкільної ради старшокласників за участю соціального педагога на тему «Не допускай насилля над ближнім»

Листопад 2024

Психологічна служба

36.  

Конкурс-виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – НІ!»

Березень 2025

Педагог-організатор

37.  

Психолого-педагогічний моніторинг виявлення учнів, що схильні до суїцидальних тенденцій

Протягом року

Психологічна служба

38.  

Проведення годин спілкування, бібліотечних уроків, виставок на тему «Моє світле майбутнє» «Мистецтво спілкування», «Життя видатних людей»

Протягом року

Класні керівники

 

2

3

4

5

6

7 2

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"

1

203c

 

Алгоритм дій працівника
закладу освіти в разі виявлення випадку
насильства над дитиною

  • У випадках, коли ви маєте підозри жорстокого поводження з дитиною або є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, інших працівників закладу або інших осіб), ваші дії:
  • Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію закладу освіти.
  • Самостійно письмово повідомити про це службу у справах дітей, управління освіти.
  • Самостійно повідомити про виявлений факт жорстокого поводження з дитиною в поліцію.
  • У випадках, коли до вас звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, ваші дії:
  • Оформити звернення дитини в письмовій формі та передати його до адміністрації освітнього закладу;
  • Оформити звернення дитини в письмовій формі та передати його до територіального підрозділу служби у справах дітей;
  • Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до поліції.

 

Дії адміністрації  закладу освіти в разі отримання повідомлення про жорстоке поводження з дитиною

У разі звернення дитини, її батьків (осіб, які їх замінюють) або працівника  закладу до представника адміністрації  закладу освіти щодо жорстокого поводження з нею адміністратор зобов’язаний, якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово, зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримано. Звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання; письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до територіального підрозділу Служби у справах дітей за місцем проживання дитини. Служба у справах дітей має належним чином зареєструвати це повідомлення відповідно до вимог законодавства України.

Чого не слід робити

За жодних умов не треба замовчувати виявлені факти жорстокого поводження з дитиною або реальної загрози вчинення насильства над нею.       

По-перше, нехтування проблемою призводить до погіршення ситуації та може вилитися в набагато гірші наслідки.

По-друге, заклад освіти несе відповідальність за дотримання норм законодавства щодо захисту прав дитини, а тому керівник  може притягнути педагогічних працівників у зв’язку з порушенням правових норм освітнього процесу до дисциплінарної відповідальності.

Також не слід намагатися самотужки вирішити проблему. Це може призвести до порушення законодавства та може бути небезпечним. Далі справа є компетенцією установ, організацій і посадових осіб, до яких було передано звернення чи повідомлення. Законодавством передбачено інформування заявника (особи, яка здійснила повідомлення або звернення), а також у самому зверненні може бути зазначено, що заявник бажає бути поінформованим про подальший перебіг справи, бути присутнім під час розгляду звернення).

Рекомендації щодо організації роботи

з попередження насильства серед неповнолітніх

У закладі освіти необхідно розробити план дій з профілактики насильства серед неповнолітніх та запровадити систему постійного відслідковування випадків насильства серед дітей та учнівської молоді, виявлення дітей-агресорів.

Фахівці психологічної служби повинні організувати системну роботу з вторинного та третинного видів профілактики з дітьми, що мають схильність до насильства. За необхідності залучати до цієї роботи фахівців Служби у справах дітей та правоохоронних органів.

Важливо не залишати поза увагою батьків таких дітей. Також потрібна робота з класними колективами, яка має плануватися та реалізовуватися згідно із загальною програмою надання соціально-педагогічної та психологічної допомоги дитині-агресору та дітям, які постраждали від його дій.

Робота психологічної служби  закладу з попередження насильства серед дітей та учнівської молоді повинна бути спрямована на:

– проведення заходів з профілактики негативних звичок, жорстокої та протиправної поведінки серед неповнолітніх;

– здійснення, спільно з центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, соціального інспектування сімей, у яких батьки схильні до недбалого ставлення до дітей;

– створення на базі  закладів консультативних пунктів для учнів, батьків та вчителів, де можна отримати консультацію психолога, соціального педагога, у разі потреби переадресація до інших спеціалістів;

– проведення групових тренінгів та індивідуальної роботи з молоддю в наданні допомоги для вирішення особистих проблем;

– наповнення змістом з урахуванням останніх досягнень у педагогіці та психології просвітницької роботи (проведення виховних годин), спрямованої на корекцію та розвиток ціннісних орієнтацій учнів;

– активне залучення батьків до профілактичної роботи з дітьми. Через батьків можна доносити до дітей інформацію про загальні способи попередження ситуацій насильства та наявні форми допомоги,  яку дитина може отримати на базі школи. Це особливо стосується дітей молодшого віку;

– надання більшої уваги статево рольовому вихованню дітей, зокрема через вираження особистісних симпатій.

Однією з можливих форм роботи, спрямованої на профілактику насильства в  закладі освіти, може бути шкільна медіація — вирішення конфліктних ситуацій примиренням сторін через знаходження оптимального варіанта подолання проблеми, що задовольняє обидві сторони, за взаємного бажання сторін знайти вихід із ситуації.

Алгоритм дій класного керівника в разі виявлення  булінгу

в дитячому середовищі

  • Означити явище і для дітей, і для дорослих.

 Дорослий, якій взяв на себе відповідальність припинити це явище, повинен поговорити з групою, у якій відбувається цькування і назвати явище групі.

Якщо не називаєте все своїм ім'ям, усі будуть робити вигляд, що нічого особливого не відбувається. Ніяких:  «У Саші не ладиться з однокласниками».

Ми чітко говоримо:  «Коли дитину навмисно доводять до сліз, систематично дражнять, коли відбирають, ховають, псують її речі, коли її штовхають, щипають, б'ють, обзивають, підкреслено ігнорують - це називається цькування. Це насильство. Булінг»

Діти досить часто не усвідомлюють, що саме роблять. У них в голові це називається «ми його дражнимо», або «ми так граємо», або «ми його не любимо».  Вони повинні дізнатися від дорослого, що коли вони роблять так, це називається насильством, що є  - неприпустимим, за що треба нести відповідальність.

  • Дати однозначну оцінку.

Дітям необхідно пояснити, що люди можуть бути дуже різними вони можуть подобатися один одному більше або менше, але це не привід для насильства. Люди  здатні навчитися бути разом і працювати разом,  навіть якщо вони дуже різняться між собою.

Можна навести приклади, що нам може здаватися неправильним в інших людях: зовнішність, національність, реакції, захоплення, поведінка. Навести приклади, як одна і та ж якість у різні часи і в різних групах оцінювалася по-різному. Таким чином ми формуємо толерантне ставлення один до одного.

  • Визначити булінг як проблему групи.

При виясненні що, хто, як … ви почуєте: «А чого він? А ми нічого ... а це не я » і все в такому дусі. Зрозуміло, що толку від обговорення в такому ключі не буде.

Тому не треба його вести. Не треба сперечатися про факти, з'ясовувати, хто і що не так зробив. Потрібно позначити цькування - як хворобу ГРУПИ.

Так і сказати: «Є хвороби, які вражають не людей, а групи, класи, компанії.  Якщо група не стежить за чистотою відносин, вона  може захворіти – насильством, яке негативно впливатиме на кожного в групі. Дорослому необхідно запропонувати терміново  лікуватися, щоб клас був здоровим, дружнім».

Це дозволить насильникам зберегти обличчя і навіть наддасть їм можливість хоча б спробувати приміряти роль конструктивного лідера.

І, що особливо важливо, це знімає протиставлення між жертвами-насильниками-свідками. Всі в одному човні, загальна проблема, давайте разом її вирішувати.

З дітьми старшого віку можна подивитися і обговорити фільм «Опудало». З маленькими - «Гидке каченя».

  • Активізувати моральне почуття і сформулювати вибір.

Результат не буде міцним, якщо діти просто прогнуться під формальні вимоги вчителя. Завдання - вивести їх зі «стадного» азарту в усвідомлену позицію, включити моральну оцінку того, що відбувається.

Можна запропонувати дітям оцінити, яким є їхній внесок у хворобу класу під назвою «насильство».

Припустимо 1 бал - це «я ніколи в цьому не беру участь», 2 бали - «я іноді це роблю, але потім шкодую», 3 бали – «цькував і буду цькувати, це здорово». Нехай всі одночасно покажуть на пальцях - скільки балів вони поставили б собі? 

Тут  ні в якому разі не можна намагатися викрити когось. Навпаки, потрібно сказати: «Що кожний по-різному бачить проблему, добре, що більшість не   вважає, що цькувати - це добре і правильно.  Це чудово, значить, нам буде неважко впоратися з цією проблемою». Так моральна оцінка цькування стає не зовнішньою, нав'язаною дорослим, її дають самі діти.

Якщо група дуже загрузла в задоволенні від насильства, конфронтація може бути більш жорсткою. Можна знову ж таки використати прийом з «гидким каченям». Нагадавши дітям той уривок, у якому описано цькування. Сказати приблизно наступне: «Зазвичай, читаючи  казку «Гидке каченя», ми співчуваємо головному герою. Нам його шкода, ми за нього переживаємо. Але зараз я хочу, щоб ми подумали про ось цих курей і качок. З каченям-то все потім буде добре, воно полетить з лебедями. А вони? Вони так і залишаться злими, нездатними ні співчувати, ні літати.

Коли в класі виникає схожа ситуація, кожному доводиться визначитися: хто він є в цій історії.  «Серед вас є бажаючі бути злими індиками і курьми? Який ваш вибір?».

  • Сформулювати позитивні правила життя в групі та укласти контракт.

До цих пір мова йшла про те, як не треба. Помилкою було б зупинитися на цьому, тому що, заборонивши дітям колишні способи реагування і не давши інших, ми провокуємо стрес, розгубленість і повернення до старого. Момент, коли колишня, «погана» групова динаміка перервана, розкрутка її згубної спіралі припинена, найкраще, щоб запустити динаміку нову. І це важливо робити разом.

Досить просто разом з дітьми сформулювати правила життя в групі.

Наприклад:

  • У нас ніхто не з'ясовує стосунки кулаками.
  • У нас не ображають один одного.
  • У нас не дивляться спокійно, якщо двоє б'ються - їх розбороняють.

Але занадто багато і складно не треба, принаймні для початку. Правила повинні бути доступними, зрозумілими для всіх, виписуються на великому аркуші і за них всі голосують. Ще краще щоб кожен поставив підпис, що зобов'язується їх виконувати. Цей прийом називається «укладення контракту», він прекрасно працює. Якщо правила хтось порушує, йому можуть просто мовчки вказати на плакат з його власним підписом.

  • Моніторинг і підтримка позитивних змін.

Дуже важливо щоб дорослий, який взявся вирішувати ситуацію пов’язану з булінгом, не залишав групу. Він повинен регулярно питати, як справи, що вдається, що важко, чим допомогти. Можна зробити "лічильник одужання", який-небудь кошик, куди кожен, кому сьогодні дісталося або хто бачив щось, що було схоже на насильство, може покласти камінчик. За кількістю камінців визначається, чи гарний сьогодні був день, краще на цьому тижні, ніж минулого і т. д.

Можна ставити спектаклі, складати казки і робити колажі про «хроніку одужання колективу», зробити «графік температурного режиму в групі»  і т. д.

Суть в тому, що група постійно отримує щирий інтерес від авторитетного дорослого і як і раніше вважає перемогу над цькуванням своєю спільною справою.

  • Гармонізація ієрархії.

Ось тепер пора думати про популярність. Про те, щоб кожен мав визнання в чомусь своєму, міг пред'явити себе групі, бути корисним і цінним у ній.

Свята, конкурси, огляди талантів, походи, експедиції, ігри на    командоутворення - арсенал багатий. Ознака гармонійної груповий ієрархії - відсутність  закріплених ролей, гнучке перетікання ролей: в цій ситуації лідером стає той, у тій - інший. Один краще всіх малює, інший забиває голи, третій придумує ігри. Чим більше різноманітної і осмисленої діяльності, тим здоровіша група.

 

Процедура подання заяви про випадки булінгу (цькування)

  • Виявлення факту булінгу (цькування):
    1. Здобувачі освіти закладу повинні одразу проінформувати (в будь-який доступний спосіб) дорослих (батьків, педагогічних працівників, класного керівника, тощо), представника адміністрації, соціального педагога, практичного психолога, медичну сестру про факт здійсненого булінгу (цькування) свідком якого вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
    1.2. Педагогічні працівники або інші працівники закладу освіти повинні повідомити керівника про факт булінгу (цькування) свідком якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб незалежно від того  чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.
    2. Повідомлення про факт здійснення булінгу:
    2.1. Невідкладно звернутися з офіційною заявою (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування) до керівника закладу освіти.
  • Розгляд звернення
    1. Керівник закладу освіти видає організаційний наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання. До складу комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник закладу освіти та інші зацікавлені особи.
    4. Робота комісії з розгляду випадку булінгу (цькування)
    4.1. Визначення кваліфікації випадку:
    – БУЛІНГ (цькування); 
    – одноразовий конфлікт (сварка) / НЕ БУЛІНГ.
    4.2. Надання висновку та аналітичного звіту про розслідування керівнику закладу. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
    5. Прикінцеві заходи щодо розгляду випадків булінгу (цькування)
    5.1. Видання підсумкового наказу про наслідки розслідування випадку булінгу (цькування)
    5.2. Направлення відповіді заявнику (заявникам).

 

Зразок заяви


Директору  (заклад, ПІП керівника  )

________________________________
________________________________
________________________________
________________________________

(прізвище, ім'я, по батькові заявника)
який (яка) проживає за адресою:

Заява

Прошу розібратися по питанню (опис ситуації та конкретних фактів).

______________                                                   _______________
(дата)                                                                                  (підпис)

 

 

Педагог-організатор

 ДЬОМКІНА ІННА  ЮРІЇВНА    

 педагог-організатор ліцею, координатор роботи учнівського самоврядування                               

Спеціаліст 

Напрямок роботи:

"Національно-патріотичне виховання учнів у позакласній роботі"

 фотоа

Зарахування дітей до Новгород-Сіверського ліцею №1  здійснюється на безконкурсній  основі   згідно  наказу  Міністерства освіти і науки України  від 16.04.2018 № 367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти»

Загальноосвітні навчальні заклади приймають дітей на навчання відповідно до визначеної території обслуговування. За наявності вільних місць дитина може навчатися і в інших навчальних закладах.

Для зарахування дитини до першого класу батькам чи особам, які їх замінюють, потрібно подати до загальноосвітнього навчального закладу такі документи:

  • заяву на ім’я директора;
  • копію свідоцтва про народження дитини;
  • медичну картку встановленого зразка.

Перелік необхідних документів для зарахування до 10 класу:

  • Заява від батьків.
  • Медична довідка.
  • Копія свідоцтва про народження дитини.
  • Свідоцтво про закінчення базової загальної середньої освіти.

Перелік необхідних документів для зарахування до інших класів:

  • Заява від батьків.
  • Медична картка дитини.
  • Копія свідоцтва про народження дитини.
  • Особова справа.

Наказ МОН України від 16.04.2018 № 367 “Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти”

Адміністрація Новгород-Сіверського ліцею №1 повідомляє, що
прийом документів майбутніх першокласників на 2024-2025 навчальний рік з 01 травня по 30 травня 2025 року.
Для зарахування дитини до 1 класу батьки або особи, які їх замінюють, подають такі документи:

  • Заява встановленого зразка;
  • Копія свідоцтва про народження дитини.

 Документи прийматимуться щодня (крім вихідних днів) з 9.00 до 15.00.

Батьківські збори для батьків майбутніх першокласників  відбудуться  30 травня 2025 року.

У період між загальними зборами вищим органом громадського самоврядування є Рада Ліцею.

Члени Ради Ліцею обираються загальними зборами колективу Ліцею. Структура Ради Ліцею відповідає принципам представництва загальних зборів колективу.

Термін повноважень членів Ради – не менше 1 року.

Рада Ліцею скликається її головою, членами Ради, якщо за це висловилось не менше третини її складу, директором Ліцею.

Головою Ради Ліцею може бути обраний представник батьківської громадськості чи/або педагогічний працівник Ліцею, крім директора та його заступників.

Рада Ліцею має такі повноваження:

- організовує виконання рішень загальних зборів колективу;

- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу Ліцею, профілів навчання та поглибленого вивчення предметів;

- разом з керівництвом Ліцею здійснює контроль за виконанням Статуту та Стратегії розвитку Ліцею;

- брати участь у спільному з педагогічною радою засіданні, на якому виноситься рішення про представлення претендентів до нагородження золотою та срібною медалями, про нагородження випускників Ліцею похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», про нагородження учнів 5-8, 10-х (11-х) класів похвальним листом «За високі досягнення у навчанні»;

- заслуховує звіт голови Ради Ліцею;

- виступає ініціатором проведення благодійних акцій;

- вносить на розгляд  педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

- ініціює розгляд кадрових питань та може брати участь у їх вирішенні;

- сприяє організації дозвілля учнів;

- сприяє педагогічній освіті батьків;

- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

- затверджує план роботи і регламент своєї роботи.

Загальні збори колективу можуть доручити Раді Ліцею вирішення окремих питань, відповідно їх компетенції.

                     Склад Ради ліцею на 2024-2025 н.р.

                Рада ліцею

  1. Балабко Віктор Анатолійович – від батьків, голова ради ліцею
  2. Анденко Дмитро Анатолійович – заступник директора ліцею з ГР
  3. Коробко Наталія Вікторівна – завідуюча бібліотекою
  4. Кулак Ольга Олександрівна – секретар
  5. Дубовець Наталія Іванівна – заступник директора ліцею з НР
  6. Ільющенко Оксана Миколаївна – заступник директора з ВР
  7. Ковальчук Людмила Михайлівна – голова профкому
  8. Литвяк Олена Олександрівна – заступник директора ліцею з НВР
  9. Півнюк Юлія Миколаївна – вчитель інформатики
  10. Меньшикова Світлана Миколаївна – вчитель початкових класів
  11. Сова Людмила Валентинівна – вчитель математики
  12. Верченко Ірина Миколаївна – від батьків
  13. Бойко Леся Русланівна – від батьків
  14. Овчинник Ірина Володимирівна – від батьків
  15. Смірнова Яна Миколаївна  – від батьків
  16. Клипко Наталія Олександрівна – від батьків
  17. Ляшенко Лілія Миколаївна  – від батьків
  18. Захарченко Наталія Андріївна  – від батьків
  19. Пунтус Олена Іванівна – від батьків
  20. Суровицька Валентина Віталіївна -  від батьків
  21. Шевцова Анастасія – від учнів 6-Б кл.
  22. Ляшенко Ольга -  від учнів 7-В кл.
  23. Жорова Софія – від учнів 8-В кл.
  24. Населевець Станіслав – від учнів 9-А  кл.
  25. В”язовик Ангеліна – від учнів 9-Б кл.
  26. Іванченко Іван – від учнів 10-А кл.
  27. Сильченко Уляна  – від учнів 11- А кл.
  28. Мельник Дарина – від учнів 11-Б кл.
  29. Мацепура Олена – від учнів 11-Б кл.
  30. Прокопенко Вікторія – від учнів 11- А кл.

Мережа класів на 2024-2025 н. р.

1-А – 21

1-Б – 20

Всього: 41

2-А – 23

2-Б – 24

2-В – 19

Всього: 66

3-А – 28

3-Б – 22

Всього: 50

4-А – 26

4-Б – 20

4-В – 26

Всього: 72

Всього 1-4 класи – 229

5-А – 19

5-Б – 20

5-В – 22

Всього: 61

6-А – 19

6-Б – 28

6-В 27

Всього: 74

7-А – 27

7-Б – 29

7-В 28

Всього: 84

8-А – 26

8-Б – 28

8-В – 30

Всього: 84

9-А – 29

9-Б – 28

9-В – 30

Всього: 83

Всього 5-9 класи – 380

10-А – 29

10-Б – 18

10-В - 20

Всього: 47

11-А – 21

11-Б – 20

11-В – 22

Всього: 63

Всього 10-11 класи – 110

 Всього 1-11 класи – 719

Правила поведінки учасників освітнього процесу (здобувачів освіти, учителів, батьків) в закладі освіти розроблені з дотриманням етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини

 

Правила для учнів:

  1. «Ми у безпеці»
    • Здобувачі освіти чемно поводяться, щоб уникати небезпечних ситуацій, травматизму.
    • Учні знають і дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
    • Ліцеїсти пам’ятають про правила поводження з виявленими підозрілими предметами.
    • Ознайомлені з місцем розміщення та правилами користування планами евакуації.
    • Заняття закінчуються після дзвоника, тому під час перерви учасники освітнього процесу переходять з одного навчального кабінету до іншого спокійно, без метушні та галасу.
    • Учні уважно рухаються сходами, при пересуванні тримаються правого боку.
    • Учні бережуть майно ліцею, дбають про чистоту та порядок на території навчального закладу.
    • Акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна.
    • Учні дотримуються правил дорожнього руху та поведінки в міському транспорті, громадських місцях.
    • Ліцей – територія, на якій не місце будь - яким видам зброї, в т. ч. ножам, вибуховим, вогненебезпечним речовинам, алкогольним напоям, цигаркам, наркотикам, токсичним речовинам.
    • Цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у ліцеї та за її межами.
    • У разі здійснення протиправних дій, можна звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя за допомогою.
  2. «Ми ввічливі»
    • Учн поважають та цінують себе, оточуючих та навколишнє середовище.
    • Вітаються з персоналом, вчителями та іншими дорослими.
    • Спільнота ліцею ставиться один до одного ввічливо, толерантно, справедливо та з повагою.
    • Поважають цінності свого ліцею.
    • Час перерви- особистий час кожного, тому можна його проводити за власним розсудом, але так, щоб не заважати іншим.
    • Поважають старших,піклуютьсяпро молодших.
    • У ліцеї учні поводяться гідно та поважають честь і гідність людей, які знаходяться поруч.
  1. «Ми –старанніі наполегливі у навчанні»
    • Учень старанно готується до уроків, приходить за 15 хв. до початку занять за розкладом.
    • Ліцеїсти мають охайний вигляд ділового стилю.
    • Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках - недоречний.
    • На урочисті тазагальношкільні заходи здобувачі освіти приходять у святковій формі.
    • Телефон на уроці використовується лише для навчання з дозволу вчителя.
    • Йти з навчального закладу та його території можна лише з дозволу вчителів або медичної сестри (попередньо узгодивши з батьками).
    • У разі пропуску занять учень надає класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, які їх заміняють) про причину відсутностіназаняттях. У разі пропуску більше трьох днів надається довідка з медичної установи.
    • Ліцеїсти досягають високих результатів у навчанні, працюючи самостійно та в команді.
  1. Прикінцевіположення:
    • За порушення цих Правил та Статуту ліцею учніпритягуються до відповідальності, до них можуть бути вжиті такі стягнення:
      • усне зауваження;
      • запис зауваження в щоденник;
      • винесення догани,включно із занесенням її в особову справу учня;
        • виклик учня самого або з батьками на засідання Ради профілактики або малої педагогічної ради;

 

  • відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками.
  • Ці Правила розповсюджуються на всіх учнів ліцею і є обов’язковими для виконання на всій території навчальногозакладу, а також під час усіх заходів, що проводяться закладом.

 

Правила для вчителів

  1. Учителі виконують Статут закладу освіти, правила і режим внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору.
  2. Настановленням та особистим прикладом виховують повагу до принципів загальнолюдської моралі (правди, справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, працелюбності, стриманості, доброти та інших доброчинностей).
  3. Поважають та розвивають традиції ліцею.
  4. Дотримуються педагогічної етики, моралі, поважають права учнів.
  5. Пильність і бажання вчитися – запорука майбутнього успіху вчителя.
  6. Учитель – приклад для наслідування.
  7. Учителі дотримуються академічної доброчесності.

Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів т визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

 

Правила для батьків

  1. Підтримують прагнення ліцею та її підходу до навчання та викладання.
  2. Сприяють зразковій поведінці дітей.
  3. Забезпечують відвідування ліцею та розуміння негативного впливу пропусків уроків на якість навчання дитини.
  4. Забезпечують пунктуальність дитини, підтримку ефективної комунікації з навчальним закладом.
  5. Підтримують охайний вигляд дитини.

 

Screenshot 6

Screenshot 8Screenshot 9Screenshot 10Screenshot 11

 

Ювенальна превенція

Старший інспектор з ювенальної превенції Новгород-Сіверським РВП ГУНП в Чернігівській області 

Лейтенант поліції Іваненко Христина Сергіївна

У разі виникнення питань звертатись за телефоном: 0977629247

1875 рік – в Новгороді-Сіверському відкрито жіночу прогімназію.

1889 рік - прогімназія реформована в 7-річну гімназію.

1912 рік - збудовано приміщення сучасної гімназії.

1918 рік - гімназія реформована в семирічну єдину трудову школу.

1933 рік - створена середня школа з 10-річним терміном навчання.

1965 рік - школі присвоєно ім'я Героя Радянського Союзу Бориса Майстренка.

1999 рік - поновлено статус гімназії.

2004 рік - за сприянням Президента України Л.Д.Кучми проведено капітальний ремонт приміщень гімназії.

2023 рік - Новгород-Сіверську гімназію №1 ім.Б.Майстренка перейменовано на НОВГОРОД-СІВЕРСЬКИЙ ЛІЦЕЙ №1 Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області

Розклад дзвінків для 1-4 класів

 1) 8.30 – 9.10

 2) 9.30 – 10.10

 3) 10.30 – 11.10

4) 11.30 – 12.10

5)  12.30 – 13.10

 Розклад дзвінків 7-11 класів (1 зміна): 

1) 08:30 - 09:15
2) 09:30 - 10:15
3) 10:30 - 11:15
4) 11:30 - 12:15
5) 12:30 - 13:15
6) 13:30 - 14:15
7) 14:30 - 15:15

Розклад дзвінків 5-6 класи (2 зміна)

1) 12:30 - 13:15
2) 13:30 - 14:15
3) 14:30 - 15:15
4) 15:25 - 16:10
5) 16:20 - 17:05
6) 17:15 - 18:00

7) 18.10-18.45

 

 До відома здобувачів освіти

З 02.09.2024 року

освітній процес у ліцеї здійснюється за змішаним режимом:

1-4 класи - очна форма навчання (1 зміна),

5-6 класи - очна форма навчання (2 зміна),

7-11 класи - очне навчання за змінним графіком, дистанційна форма навчання - на освітній платформі:
G-Sute (Classroom)

classroom2

Якщо потребуєш допомоги у вирішенні питань
соціально-правового захисту звертайся до:

Служби у справах дітей

Адреса: вул. Князя Ігоря, 32
Телефон: (04658)2-39-75

 
 ССД

lastrada1

lastrada2

Дитина має право:

Право на життя. Право на ім’я.

Право на громадянство.

Право на відсутність дискримінації.

Право на свободу совісті і релігійних переконань.

Право на життя з батьками.

Право на захист від небезпечної, шкідливої та непосильної праці.

Право на відпочинок та дозвілля.

Право на охорону здоров’я, на одержання медичної допомоги,

чистої питної води та повноцінного харчування.

Право на освіту.

Право на захист від будь-яких дій, які можуть завдати їй шкоди.

Право на захист від посягань на її честь та гідність

Право на свободу слова.

Право на доступ до  інформації.

Право користування досягненнями культури.

Право участі у науково-технічній та художній творчості.

1 – 11 класи

Вул. Князя Ігоря

Провулок Заводський

Вул. Свободи

Вул. Михайла Максимовича

Вул. Зелена

Вул. Іллі Буяльського

Вул. Шевченка

Вул. Садова

Вул. Успенська

Провулок Іллі Буяльського

1-й та 2-й провулок Успенський

Вул. Гоголя

Вул. Залінійна

Вул. Левка Лук′яненка

Вул. Захисників України

Вул. Гімназична

Вул. Б.Майстренка

Вул. Путивльська

Вул. Монастирська

Вул. Ященка

Провулок Б.Майстренка

Вул. Поштова

Вул. Слобідська

Вул. Воздвиженська

Вул. Паркова

Вул. Поліська

Вул. Ярославни

Вул. Проектна

Вул. Івана Богуна

Вул. Будівельників

Вул. Дружби

Вул. Слов’янська

Вул. Купців Сорокіних

Вул. Суворова

Вул. Ушинського

Провулок Шевченка

Вул. Акуленка

Вул. Незалежності

Вул. Мальовнича

Вул. Л.Барановича

Вул. Деснянська

Вул. Молодіжна

Вул. Східна

Вул. Самоквасова

Провулок Вишневий

Вул. Івана Мазепи

Провулок Івана Богуна

Вул. Козацька

Вул. Варлаама Шишацького

Провулок Козацький

Вул. Олександра Довженка

Провулок Куліша

Вул. Алексєєва

с. Араповичи, Дробишів,Чулатів,Комань, Чернацьке

5 – 11 класи

Вул.Польова

Вул.Владислава Шинкаренка

Вул.Приміська

Вул.Гетьманська

Червона гірка

Вул.Різдвяна

Вул.Вокзальна

Вул.Решетилівська (до пров. Весняний)

Вул.Ювілейна

Вул.Героїв Чорнобиля

Вул.Дем"яна Ігнатовича

Провулок Осінній

Провулок Вокзальний

Вул.Миру

Вул.Тимошенка

Провулок Газовий

Вул.Нова

Вул.Чернігівська

Вул.Анатолія Комоси

Вул.Весняна

Вул. Спаська

Провулок Весняний

Вул.Гайова

 Вул. Залінійна

 Провулок Козацький

 

 Вул. Сумська

2024

V
 Горобонос Олександра Олександрівна
 Золота медаль
 Полетаєва Карина Артурівна
 Золота медаль
 Власенко Меланія Анатоліївна  Золота медаль
 Кравченко Євген Сергійович  Золота медаль
 Асеєва Альона Сергіївна  Срібна медаль

2023

V
Комар Марія Петрівна
Золота медаль
Костир Нікіта Сергійович
Золота медаль

2022

V
Кривенок Владислав Михайлович
Золота медаль
Кривенок Руслан Михайлович
Золота медаль
Овсюк Павло Олександрович
Золота медаль
Скакун Кирило Максимович
Золота медаль
Силенок Микола Миколайович
Срібна медаль
 
 

2021

V
Мельник Станіслав Андрійович
Золота медаль
Марус Марина Ігорівна
Золота медаль
Пехотна Поліна Олександрівна
Золота медаль
Пономарчук Євгеній Олександрович
Золота медаль
Подоляко Варвара Ігорівна
Золота медаль
Шкалаберда Лілія Володимирівна
Золота медаль
Вітель Наталія Русланівна
Золота медаль
Гульок Ірина Андріївна
Срібна медаль
 
 

2020

V
Гаркавий Кирило Вікторович Золота
Горбонос Олег Олександрович Золота
Гришаєнко Нікіта Ігорович Золота
Гусак Станіслав Леонідович Золота
Дударь Олександр Андрійович Золота
Шамрицька Ганна Вікторівна Золота
Шурига Марія Валентинівна Золота
Головня Вероніка Максимівна Срібна

2019

V
Жура Вікторія Анатоліївна Золота
Комар Анастасія Петрівна Золота
Прачик Анастасія Анатоліївна Золота
Кантур Вікторія Юріївна Срібна
Юрась Марина Сергіївна Срібна

2018

V
Бондар Анна Сергіївна Золота
Бондар Марія Сергіївна Золота
Недашківська Анастасія Андріївна Золота
Сластьон Євгеній Петрович Золота
Тиченко Анна Олегівна Золота
Гарбуз Дмитро Ігорович Срібна

2017

V
Гончаренко Анастасія Сергіївна Золота
Перекута Анастасія Віталіївна Золота
Пурига Валентина Геннадіївна Золота
Поливода Валерія Володимирівна Золота
Воробйов Ілля Володимирович Срібна
Корицька Анна Андріївна Срібна

2016

V
Акуленко Алла Михайлівна Золота
Коробко Крістіна Володимирівна Золота
Шарай Тетяна Григорівна Золота
Ляшенко Юлія Романівна Срібна
Шпанюк Анастасія Віталіївна Срібна

2015

V
Браткова Ірина Василівна Золота
Коленченко Олеся Олександрівна Золота
Максимчук Дарина Олександрівна Золота
Осипець Анна Анатоліївна Золота
Шморгун Наталія Ігорівна Золота
Рахмана Антоніна Миколаївна Срібна

2014

V
Воронько Анна Віталіївна Золота
Грибанова Катерина Андріївна Золота
Зюзько Діна Михайлівна Золота
Карасьова Христина Павлівна Золота
Овчинник Владислав Віталійович Золота
Пехотна Валерія Олександрівна Золота
Разьва Інна Сергіївна Золота
Рамусь Анна Валеріївна Золота
Шевкопляс Юлія Сергіївна Золота
Шкребень Анна Сергіївна Золота
Шпанюк Кирило Віталійович Золота
Дятченко Богдан Юрійович Срібна

2013

V
Бельдяга Кирило Дмитрович Золота
Воробйова Анастасія Вікторівна Золота
Гарбуз Тетяна Ігорівна Золота
Довбня Вікторія Анатоліївна Золота
Дьома Вероніка Ігорівна Золота
Логвиненко Дмитро Андрійович Золота
Сергієнко Катерина Сергіївна Золота
Яновська  Юлія Дмитрівна Золота

2012

V
Дубовець Карина Сергіївна Золота
Іващенко Юлія Федорівна Золота
Ігнатова Катерина Валеріївна Золота
Корицький В’ячеслав Андрійович Золота
Лазоренко Юлія Анатоліївна Золота
Ляшенко Оксана Олексіївна Золота
Михайленко Віталіна Дмитрівна Золота
Пишко Анастасія Олегівна Золота
Сергієнко Марина Володимирівна Золота
Дубовець Вікторія Олександрівна Срібна

2010

V
Гордєєва Валерія Едуардівна Золота
Корольков Станіслав Олександрович Золота
Кравченко Катерина Євгеніївна Золота
Сова Олександр Петрович Золота
Овчинник Інна Віталіївна Срібна
Савченко Олександр Михайлович Срібна

2009

V
Ковальчук Катерина Петрівна Золота
Дегтярьова Кристина Миколаївна Срібна
Лобачова Олеся Юріївна Срібна

2008

V
Горбач Антон Сергійович Золота
Гуща Олена Володимирівна Золота
Домченко Анна Борисівна Золота
Молчан Євгенія Олександрівна Золота
Пацюк Катерина Іванівна Золота
Скопенко Катерина Олексіївна Золота
Ткач Анна Вікторівна Золота
Гудлевська Таїсія Павлівна Срібна
Нетовчена Олена Іванівна Срібна

2007

V
Вайнер Андрій Олександрович Золота
Манін Дмитро Олександрович Золота
Ментій Павло Володимирович Золота
Ночка Ірина Петрівна Золота
Онашко Ольга Костянтинівна Срібна
Тарабара Наталія Володимирівна Срібна

2006

V
Бицюк Антон Миколайович Золота
Гордєєв Едуард Едуардович Золота
Кливенок Марина Олександрівна Золота
Лисєєнко Валерія Валеріївна Золота
Порохняч Олеся Володимирівна Золота
Сорока Сергій Іванович Золота
Трофімчук Марина Іванівна Золота
Цурган Анна В’ячеславівна Золота
Довбня Юлія Михайлівна Срібна
Мокрякова Марина Іванівна Срібна
Очканов Артем Олександрович Срібна
Якосенко Катерина Миколаївна Срібна

2005

V
Бондарець Юлія Володимирівна Золота
Герасимов Костянтин Герасимович Золота
Гуща Віктор Володимирович Золота
Лисенко Денис Леонідович Золота
Нємцев В’ячеслав Олексійович Золота
Половець Дарина Валеріївна Золота
Сластьон Інна Петрівна Золота
Ябанжи Сергій Сергійович Золота
Жорова Ольга Борисівна Срібна
Каптенко Олеся Сергіївна Срібна
Мозгова Тетяна Миколаївна Срібна
Савченко Олеся Анатоліївна Срібна
Тимошенко Юлія Федорівна Срібна
Халіман Тетяна Вікторівна Срібна

2004

V
Бельдяга Ігор Леонідович Золота
Осадча Анна Сергіївна Золота
Почечун Анна Олександрівна Золота
Чечун Юлія Олександрівна Золота
Чмир Алла Михайлівна Золота
Руденок Галина Олександрівна Срібна

2003

V
Кливенок Анна Миколаївна Золота
Берлявська Тетяна Володимирівна Срібна
Кіор Наталія Василівна Срібна

2002

V
Кауфман Ірина В’ячеславівна Золота
Кокоша Алла Миколаївна Золота
Коршун Людмила Миколаївна Золота
Митченко Микола Сергійович Золота
Риман Олег Юрійович Золота
Стариченко Михайло Михайлович Золота
Сорокін Станіслав Всеволодович Золота
Сич Павло Володимирович Золота
Шелег Олександр Володимирович Золота

2001

V
Сафонова Ірина Володимирівна Золота
Сорока Ольга Іванівна Золота
Сич Марина Володимирівна Золота
Даниленко Анна Вікторівна Срібна
Дем’яненко Марина Сергіївна Срібна
Поліч Ольга Анатоліївна Срібна
Трофимчук Олена Іванівна Срібна

2000

V
Пацюк Ірина Іванівна Золота
Кливенок Денис Олександрович Золота
Коваленко Наталія Михайлівна Золота
Ябанжи Олексій Сергійович Золота
Гончарова Олена Валеріївна Срібна

1999

V
Блохіна Анна Олексіївна Золота
Гришкова Вікторія Сергіївна Золота
Добарська Оксана Олександрівна Золота
Козіонов Євген Владиславович Золота
Лисов Сергій Миколайович Золота
Короткевич Світлана Олександрівна Золота
Пустовойт Олена Анатоліївна Золота
Єрченко Наталія Анатоліївна Срібна
Ісаченко Дмитро Борисович Срібна
Лагута Ольга В’ячеславівна Срібна

1998

V
Дубовець Олена Володимирівна Золота
Лисенко Олена Сергіївна Золота
Матухно Олександр Юрійович Золота
Москаленко Вікторія Володимирівна Золота
Хоролець Андрій Юрійович Золота
Хроколов Юрій Валерійович Золота
Городова Інна Леонідівна Срібна
Дубина Катерина Миколаївна Срібна
Риковська Наталія Олександрівна Срібна
Пусь Анна Петрівна Срібна
Сидорець Марина Ростиславівна Срібна
Шилова Олена Олександрівна Срібна

1997

V
Коваленко Олексій Вікторович Золота
Кущ Костянтин Федорович Золота
Андросенко Владислав Миколайович Срібна
Бородін Захар Адольфович Срібна
Верхуша Наталія Миколаївна Срібна
Очканова Лариса Олександрівна Срібна
Подоляко Володимир Іванович Срібна
Риковська Людмила Василівна Срібна
Сергієнко Олексій Миколайович Срібна

1996

V
Даценко Наталія Олександрівна Золота
Здота Наталія Анатоліївна  Золота
Коваленко Оксана Олексіївна Золота
Абрамкина Тетяна Ігорівна Срібна
Гончарова Ліля Вікторівна Срібна
Кузьменко Марина Миколаївна Срібна
Сигута Лариса Михайлівна Срібна
Товстиженко Тетяна Леонідівна Срібна

1995

V
Авдієнко Тетяна Сергіївна Золота
Герасимчук Наталія Володимирівна Золота
Єгорова Олена Анатоліївна Золота
Матухно Ольга Юріївна Золота
Прокопенко Людмила Юріївна Золота
Солопова Ірина Миколаївна Срібна

1994

V
Бикова Дар’я Володимирівна Золота
Рогова Тетяна Василівна Золота
Гончарова Світлана Вікторівна Золота
Дармограй Оксана Володимирівна Золота
Коваленко Інна Юріївна Золота
Осадча Світлана Миколаївна Золота
Шумило Людмила Василівна Золота

1993

V
Кеда Ростислав Юрійович Золота
Роговець Наталія Олександрівна Золота
Мотуз Оксана Олександрівна Золота
Пасечник Світлана Олександрівна Золота
Светюха Тетяна Миколаївна Золота
Ячевська Марина Юріївна Золота

1992

V
Логваньова Маргарита В’ячеславівна Золота
Осипець Наталія Костянтинівна Золота
Пінчук Олена Олександрівна Золота
Сичов Олег Володимирович Золота
Сулім Олена Володимирівна Золота
Федірко Олена Анатоліївна Золота
Ядута Людмила Юріївна Золота
Александрова Зоя Леонідівна Срібна
Акуліна Тетяна Василівна Срібна
Баклан Андрій Анатолійович Срібна
Бордакова Наталія Миколаївна Срібна
Давіденко Олена Василівна Срібна
Лізун Тетяна Вікторівна Срібна
Копил Олена Миколаївна Срібна

1991

V
Атаєва Діна Ділмуродівна Золота
Боримська Альона Віталіївна Золота
Відринська Вікторія Вікторівна Золота
Дереза Світлана Гаріївна Золота
Мілошенко Лариса Геннадіївна Золота
Миргородська Ірина Петрівна Золота
Кравченко Марина Михайлівна Золота
Куздоб Світлана Федорівна Золота
Степанова Ірина Олександрівна Золота

1990

V
Бондаренко Ольга Юріївна Золота
Какадєй Людмила Іванівна Золота
Савченко Тетяна Миколаївна Золота
Семко Андрій Костянтинович Золота
Адаменко Наталія Олександрівна Срібна
Сергієнко Ірина Михайлівна Срібна
Осадча Валентина Миколаївна Срібна
Триполець Світлана Вікторівна Срібна
Шевцова Наталія Федорівна Срібна
Цукурова Наталія Федорівна Срібна
Умняшкіна Наталія Геннадіївна Срібна

1989

V
Боримська Людмила Віталіївна Золота
Мисник Лідія Іванівна Золота
Чопенко Світлана Володимирівна Золота
Шинкарецька Олена Миколаївна Золота

1988

V
Бренз Ірина Володимирівна Золота
Костюченко Марина Костянтинівна Золота
Липовка Тетяна Анатоліївна Золота
Пасічник Ірина Олександрівна Золота
Фролова Ірина Олександрівна Срібна

1987

V
Бондаренко Олександр Юрійович Золота
Кром Олена Іванівна Золота
Сергієнко Вікторія Миколаївна Золота
Сивуха Володимир Федорович Золота
Сурай Вікторія Іванівна Золота
Тітов Сергій Олександрович Золота
Войстрик Інна Миколаївна Срібна
Махайова Олена Олександрівна Срібна
Терещенко Сергій Анатолійович Срібна

1986

V
Білоус Олена Іванівна Золота
Кравченко Валерій Михайлович Золота
Криницька Світлана Василівна Золота
Ловцов Юрій Олександрович Золота
Маркс Карл Анатолійовий Золота
Хоролець Ольга Юріївна Срібна
Корицький Андрій Михайлович Срібна

1985

V
Бондаренко Ірина Миколаївна Золота
Гарбуз Ігор Михайлович Золота
Сова Людмила Валентинівна Золота
Пурига Алла Валентинівна Золота

1984

V
Балаба Лариса Володимирівна Золота
Дмитращук Анна Анатоліївна Золота
Мамченко Ірина Василівна Золота

1983

V
Гаврилович Ірина Миколаївна Золота
Ільяна Ольга Ігорівна Золота
Кривець Олена Олександрівна Золота
Олійник Майя Петрівна Золота
Шарапат Вікторія Олександрівна Золота

1982

V
Зазай Ніна Павлівна Золота
Золотоноша Ігор Миколайович Золота
Момот Ірина Михайлівна Золота
Скивка Галина Станіславівна Золота

1981

V
Астапенко Олена Миколаївна Золота
Лакоза Юрій Васильович Золота
Лугова Наталія Миколаївна Золота
Поскачей Олена Вадимівна Золота
Фомінова Наталія Іванівна Золота
Шморгун Лариса Петрівна Золота

1980

V
Василюк Ігор В’ячеславович Золота
Триполець Людмила Вікторівна Золота

1979

V
Василюк Ігор В’ячеславович Золота
Триполець Людмила Вікторівна Золота

1978

V
Брикун Марія Семенівна Золота
Іваненко Геннадій Золота
Зайчик Юрій Олександрович Золота
Кауфман Ірина Марківна Золота
Кривець Юрій Олександрович Золота
Твердоух Віктор Михайлович Золота

1977

V
Брикун Марія Семенівна Золота
Іваненко Геннадій Золота
Зайчик Юрій Олександрович Золота
Кауфман Ірина Марківна Золота
Кривець Юрій Олександрович Золота
Твердоух Віктор Михайлович Золота

1976

V
Гагіна Людмила Василівна Золота
Кривчук Валентина Миколаївна Золота
Лукаш Валентина Миколаївна Золота
Повелиця Тетяна Василівна Золота
Римаренко Людмила Сергіївна Золота
Хропата Людмила Миколаївна Золота

1975

V
Гетманчук Юрій Золота
Єрченко Наталія Золота
Мажега Олег Золота
Назаренко Олександр Золота
Приходько Михайло Золота
Семко Віра Золота
Твердоух Валентина Золота
Черниш Олена Золота
Шарапа Людмила Золота
Яценко Олег Золота

1974

V
Заплєшна Наталія Іванівна Золота
Лєушина Інна Арсенівна Золота

1973

V
Дегтярьова Олена Миколаївна Золота
Бурика Ганна Миколаївна Золота
Іванов Олександр Борисович Золота
Ніколаєнко Олена Петрівна Золота
Лакоза Володимир Васильович Золота
Озява Наталія Григорівна Золота
Павракова Любов Василівна Золота
Снітко Лариса Захарівна Золота
Снітко Людмила Іванівна Золота
Трифанов Олександр Віталійович Золота
Ядута Ніна Семенівна Золота

1972

V
Кулага Микола Іванович Золота
Малявко Галина Дмитрівна Золота

1971

V
Бурико Наталія Іванівна Золота
Кучин Ігор Леонідович Золота
Сузік Валентина Іванівна Золота
Цвіль Валентина Андріївна Золота

1970

V
Лях Людмила Іванівна Золота
Писарцов Микола Васильович Золота

1969

V
Гембарук Наталія Павлівна Золота
Лакоза Володимир Миколайович Золота
Головко Людмила Іванівна Золота

1968

V
Біла Надія Миколаївна Золота
Овчинкіна Тетяна Костянтинівна Золота
Криволапова Ніна Степанівна Срібна
Левченко Микола Іванович Срібна
Малявко Валентина Дмитрівна Срібна
Шатохіна Наталія Миколаївна Срібна

1967

V
Ворожбит Тамара Павлівна Золота
Нос Людмила Андріївна Золота
Пророк Світлана Василівна Золота
Пехенько Ганна Миколаївна Срібна
Шахова Марія Олександрівна Срібна
 

Навчання – це процес взаємодії учнів, вчителів та батьків.Оскільки основною метою освітнього закладу є формування всебічно та гармонійно розвиненої, щасливої особистості з лідерськими якостями, без участі батьків досягти її реалізації буде неможливо.

Ми чекаємо від батьків:

  • віри у свою дитину та прийняття не лише її сильних сторін, а й слабких;
  • бажання розвивати творчі здібності та всіляко заохочувати прояви ініціативи свого сина чи доньки;
  • довіри до всіх, хто працюватиме з дитиною: до адміністрації гімназії, вчителів,  вихователів, адже всі вони – професіонали, віддані своїй справі, які живуть дітьми, дивляться з вами в одному напрямку і готові до діалогу та співробітництва;
  • толерантності до думок, традицій та матеріального статку інших родин;
  • підтримки здорового способу життя;
  • поваги до української мови, культури та традицій.

Ми завжди відкриті для вас і впевнені, що разом нам вдасться в повній мірі досягти поставленої мети.

Рисунок3 копія

 Книжкова виставка "Війні немає забуття"

Цьогоріч День пам’яті та примирення Україна зустрічає в умовах повномасштабної війни, яку розпочала росія. І ми неодмінно переможемо, бо захищаємо рідну землю, боронимо своє право вільно обирати майбутнє. Для нас це війна за свободу, цивілізованість, демократію та європейські цінності. Міць наших ЗСУ є запорукою існування держави та збереження прав людини!

До Дня примирення і перемоги над нацизмом працівниками бібліотеки для педагогів та здобувачів освіти підготовлено книжкову виставку "Війні немає забуття".

Лисенко Ганна Миколаївна

Учитель трудового навчання

Спеціаліст

До уваги здобувачів освіти

З 02.09.2024 року
освітній процес у ліцеї здійснюється за змішаним режимом:

1-4 класи - очна форма навчання (1 зміна),

5-6 класи - очна форма навчання (2 зміна),

7-11 класи - змішане навчання: очне за змінним графіком, дистанційне на освітній платформі:
G-Sute (Classroom)

 

 

 

 

 

Місія

Новгород-Сіверський ліцей №1 пропонує своїм учням освітній досвід, який максимально розкриває їхній навчальний потенціал. Діти прямуватимуть шляхом, на якому стануть особистостями з широким кругозором, вмітимуть критично мислити, матимуть різнобічно розвинені таланти, навички лідерства, ефективного спілкування, вміння комплексно розв'язувати проблеми. Саме так вони будуть створювати кращу версію як самих себе, так і суспільства.

Наші цінності

  • розкриття потенціалу кожної дитини, сприяння її творчій та пізнавальній активності;
  • повага до дитини, надання їй свободи вибору;
  • формування навичок роботи у колективі, толерантності, вміння ефективно співпрацювати;
  • прозорі та відкриті стосунки між усіма учасниками навчального процесу — учнями, вчителями та батьками;
  • виховання особистості дитини з урахуванням найкращих національних та світових традицій для формування відкритої свідомості сучасного громадянина; безперервний розвиток вчителів, підвищення їхнього професійного рівня з метою надання якісних освітніх послуг.

Візія

Діяльність Новгород-Сіверського ліцею №1 цілковито спрямована на підготовку учнів до майбутнього.

Ми прагнемо виховати випускників, які матимуть сформовані навички 21 століття, необхідні кожному  для досягнення успіху в житті:

  • Освітню мобільність
  • ІКТ-компетентність
  • Критичне мислення
  • Здатність до розв'язання проблем
  • Уміння гармонійно поєднувати творчість і раціональність в процесі роботи
  • Навички ефективної комунікації та співробітництва
  • Активну громадську позицію

Рисунок1

Учнівське самоврядування ліцею  в своїй діяльності застосовує програму «Лідер в мені», а також має на меті формування в учнів Навичок XXI століття. 

Навички ХХІ століття — це набір здібностей, які необхідні учням для успіху в умовах сучасного глобалізованого інформаційного світу.

Навчальні та інноваційні навички 

  • творчість і інноваційність;
  • критичне мислення і вміння вирішувати проблеми;
  • комунікативні навички та навички співробітництва.

Вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички

  • інформаційна грамотність;
  • медіа грамотність;
  • IКT-грамотність (грамотність у галузі інформаційно-комунікаціних технологій).

Життєві та кар’єрні навички

  • гнучкість та пристосовуваність;
  • ініціатива та самоспрямованість;
  • соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур;
  • продуктивність та вміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники;
  • лідерство та відповідальність.

Френкель Гута Марківна (випускниця 1916 року) - доктор біологічних наук, автор 72 наукових праць з питань бактеріофагії, відозміни бактерій, анаеробіозу, фізіології анаеробних і бродильних мікроорганізмів.

Арико Григорій Іванович (випускник 1926  року) –військовий, генерал-полковник.

Майстренко Борис Олександрович (випускник 1940  року) –Герой Радянського Союзу.

Комоса Анатолій Савелійович (випускник 1940  року) –Герой Радянського Союзу.

Кашуба Іван Григорович (випускник 1947 року) – доктор фізико-математичних наук, генерал-майор.

Санін Андрій Леонардович (випускник 1952 року) – доктор фізико-математичних наук

Провозін Валерій Володимирович (випускник 1956 року) – професор мистецтвознавства, президент літературної асоціації слов’янських шкіл, академік 

Іванченко Раїса Петрівна (випускниця 1952 року) –кандидат історичних наук (1967), заслужений діяч мистецтв України (1999); професор кафедри історії України Київського національного університету культури і мистецтв; Член Національної спілки письменників України (з 1977). Лауреат Державної премії України ім. Т.Шевченка (1996). Автор близько 80 наукових праць з історії України.

Шахов Борис Олексійович (випускник 1963 року)  –кандидат фізико-математичних наук, завідувач лабораторії космічних променів в головній астрономічній лабораторії НАН України.

Пушкар Володимир Степанович (випускник 1966 року)  – палеонтолог,  доктор географічних наук , почесний професор університету Массачусетс (США) та університету Тонжи (Китай).

Шкарабура Микола Григорович (випускник 1969 року)   – кандидат технічних наук, академік Академії будівництва та архітектури  України, генерал-майор внутрішньої служби, ректор Черкаської академії пожежної безпеки ім. Героїв Чорнобиля МВС України.

Манін Михайло Федорович (випускник 1970 року)   – генерал-лейтенант міліції; начальник УМВС в Чернігівській області (1999-2003), перший заступник Міністра внутрішніх справ України (2003)

Радковець Юрій Іванович (випускник 1970 року) - генерал-лейтенант, Міністерство оборони України

Шик Василь Петрович (випускник 1973  року) – директор Українського державного центру міжнародної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України

Озява Наталія Григорівна (випускниця 1973 року) – кандидат медичних наук, доцент кафедри дитячих інфекцій  

Труханович Олександр Іванович (випускник 1978 року) – підполковник, старший інженер-випробувач головного випробувального центру випробувань і керувань космічними системами.

Федоренко Сергій Володимирович (випускник 1981 року) – директор по руху АО «Естонська залізниця».

Кауфман В’ячеслав Маркович (випускник 1981 року)– Заслужений будівельник України, голова Новгород-Сіверської райдержадміністрації (з 2004 по 2005, 2008 - 2014)

Будаєв Петро Володимирович (випускник 1984  року)  - генеральний директор ГК "Витратні матеріали"

Жура Владислав Євгенійович (випускник 2012 року) - чемпіон світу з кікбоксингу (2014 рік)

Шпанюк Анастасія Віталіївна (випускниця 2016 року) - бронзова призерка чемпіонату світу з боксу серед юніорок (Тайвань), бронзова призерка чемпіонату Європи з боксусеред молоді (Туреччина), бронзова призерка семпіонату Європи з боксу серед жінок до 22 років (Італія)

Тимошенко Андрій Миколайович (випускник 2015 року) - пятиразовий медалістчемпіонату України з боксу серед чоловіків-еліти, володар Кубку України з боксу серед чоловіків-еліти, чемпіон ХІІІ Літньої Універсіади України

ЗАПОБІГАННЯ СЕКСУАЛЬНОМУ НАСИЛЬСТВУ

БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ

Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.

Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.

Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.

Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.

Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.

Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.

Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.

Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.

У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.

Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.

Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.

Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

 

 

 

Всеукраїнська кампанія проти кібербулінгу: https://cyber.bullyingstop.org.ua/
Всеукраїнська кампанія проти кібергрумнігу: https://stop-sexting.in.ua/
Незалежна громадська правозахисна організація Ла Страда: https://la-strada.org.ua/

 

Склад методичної ради

Прізвище, ім’я, по-батькові Займана посада Кваліфікаційна категорія
1. Мокрякова Віра Петрівна Директор  Вища. Вчитель-методист
2. Дубовець Наталія Іванівна  Заступник директора з навч. роботи Вища. Старший учитель
3. Половець  Інна  Володимирівна Заступник з виховної роботи Вища. Старший учитель
4. Сорокіна Олена Георгіївна Заступник з навчально-виховної роботи Вища.  Старший учитель. 
5. Кравцова Наталія Анатоліївна Керівник М/О вчителів укр. мови і літератури, заруб.літ. Вища. Старший учитель
6. Коропок Галина Євненівна Керівник М/О вчителів історії, правознавства  Вища. Старший учитель
7.  Ковальчук Людмила Михайлівна Керівник М/О вчителів природничого циклу Вища. Старший учитель
8.  Качан Валентина Іванівна Керівник М/О вчителів англ. мови Вища
9. Іванова Ірина Михайлівна Керівник М/О вчителів математики Вища. Старший учитель
10. Бельдяга Олена Іванівна Керівник М/О вчителів фізики, інфор Вища. Старший учитель
11. Пурига Геннадій Валентинович Керівник М/О вчителів ф/к, ЗВ, ОЗ Вища. Старший учитель
12. Шкалаберда Юлія Анатоліївна Керівник М/О вчителів естетичного циклу і труд.навч. 12-й тарифний розряд
13. Чмир Наталія Василівна Керівник М/О вчителів почат. кл. Вища. Вчитель-методист
14. Косницька Юлія Миколаївна Керівник М/О асистентів вчителів 11-й тарифний розряд
15.  Пишко Марія Миколаївна Керівник М/О  класних керівників. ІІ категорія
16.

Могильна Тетяна Андріївна

Практичний психолог Вища
17. Лисенко Анна Миколаївна Соціальни й педагог Спеціаліст
18. Ільющенко Оксана Миколаївна Педагог-організатор I категорія

Цей одвічний біль - Афганістан..
15 лютого в Новгород-Сіверській гімназії ім. Б. Майстренка педагогом-організатором Ільющенко О.М. проведено патріотичний виховний захід «Цей одвічний біль – Афганістан»

У ліцеї впроваджена програма «Лідер у мені». Це адаптація відомої програми «7 навичок надзвичайно ефективних людей», яка допомагає учням гармонійно розвиватися, втілювати в життя свої мрії, встановлювати позитивні стосунки з оточенням, почуватися щасливими, а також гуртує всіх учнів у єдиний колектив.

Звичка #1. Я проактивний

Я відповідальна людина, я беру на себе ініціативу, я обираю, як діяти, як ставитись, який настрій мати. Я не звинувачую інших за свої неправильні дії. Для того, щоб вчиняти правильно, мені не потрібно, щоб про це хтось попросив, і я вчиняю правильно, навіть якщо ніхто не бачить.

Звичка #2. Я знаю свою мету

Я планую наперед та ставлю перед собою цілі. Я роблю те, що має значення. Я важлива частина свого класу та гімназії. Я намагаюся бути порядним громадянином.

Звичка #3. Я роблю спочатку важливе, а потім термінове

Я витрачаю свій час на найбільш важливі справи. Це означає, що я кажу «ні» тому, що мені не потрібно робити. Я встановлюю пріоритет, складаю розклад та рухаюсь за планом. Я дисциплінований та добре організований.

Звичка #4. Я думаю в стилі «win-win»

Я утримую баланс між тим, чого бажаю я, та тим, чого бажають інші. Коли починається конфлікт, я шукаю вирішення, за якого обидві сторони виграють.

Звичка #5. Я спочатку слухаю іншого, а потім пояснюю своє

Я вислуховую ідеї та почуття інших. Я прагну побачити ситуацію з точки зору іншого. Я слухаю та не перебиваю. Я слухаю вухами, очима та серцем. Я впевнено висловлюю свої ідеї.

Звичка #6. Я створюю синергію

Я ціную сильні сторони інших людей та навчаюся в них. Я встановлюю гарні стосунки з іншими, навіть з тими, хто на мене не схожий. Я гарно працюю в групі, адже знаю, що в команді ми можемо знайти кращі рішення, ніж поодинці. Коли є два варіанти, я завжди шукаю третю альтернативу.

Звичка #7. Я вчасно загострюю пилку

Я правильно харчуюся, займаюся фізичними вправами – піклуюся про своє тіло.
Я вивчаю багато нового, і не тільки в школі – піклуюся про свій розум.
Я проводжу час зі своєю родиною й друзями – піклуюся про своє серце.
Я приділяю час тому, щоб допомагати людям – піклуюся про свою душу.
Я утримую баланс між всіма частинами свого життя.

01

02

01

02

03

04

05

06

07

01

02

03

04

05

06

07

08

Дана інструкція містить правила дорожнього руху, пожежної безпеки, правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння, правила попередження правопорушень, правила щодо запобігання захворювань на грип, інфекційні, кишкові захворювання та вимоги безпеки життєдіяльності учнів у разі виникнення надзвичайної або аварійної ситуації.